вівторок, 12 вересня 2023 р.

 КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З


МАТЕМАТИКИ (НУШ)


До навчальних досягнень учнів з математики, які безпосередньо підлягають

оцінюванню, належать:

 теоретичні знання, що стосуються математичних понять, тверджень, теорем,

 властивостей, ознак, методів та ідей математики;

 знання, що стосується способів діяльності, які можна подати у вигляді системи

дій

 (правила, алгоритми);

 здатність безпосередньо здійснювати уже відомі способи діяльності відповідно

до

 засвоєних правил, алгоритмів (наприклад, виконувати певне тотожне

перетворення

 виразу, розв’язувати рівняння певного виду, виконувати геометричні побудови,

 досліджувати функцію на монотонність, розв’язувати текстові задачі

розглянутих типів тощо);

 здатність застосовувати набуті знання і вміння для розв’язування навчальних і

 практичних задач, коли шлях, спосіб такого розв’язання потрібно попередньо

визначити (знайти) самому.

Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності

виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:

І – початковий рівень, коли у результаті вивчення навчальних навчального

матеріалу

учень:

називає математичний об’єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але

тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення, опис, характеристика)

запропонована йому безпосередньо;

за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

ІІ – середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у

процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком.

ІІІ – достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних

ситуаціях, уміє виконувати математичні операції, загальна методика і

послідовність (алгоритм) який йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

ІV – високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього

ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому

раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.

Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в

двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями, який можна виявити в

процесі усного опитування, та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до

застосування вивченого матеріалу під час розв’язування задач і вправ.


Перевірка навчальних досягнень учнів в усній формі

Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів в усній формі є: якість

знань та умінь – правильність, повнота, глибина, дієвість, гнучкість, конкретність і

узагальненість, системність, усвідомленість, міцність; культура математичного

мовлення – послідовність викладу матеріалу, правильне вживання термінів, повнота у

формулюванні висновків, стислість і розгорненість.

Усні відповіді учнів оцінюються за такими вимогами:

Рівень

навчальних

досягнень учня

(учениці)


Бали Характеристика навчальних досягнень


учня (учениці)


Початковий

рівень


1 Учень (учениця) розрізняє математичні

об’єкти, подані в готовому вигляді (поняття, дії,

правила, окремі геометричні форми в довкіллі);

виконує найпростіші математичні операції за

допомоги вчителя

2 Учень (учениця) розрізняє окремі об’єкти

вивчення (математичні поняття за їх ознаками,

формули); виконує найпростіші математичні

операції на рівні копіювання зразка виконання

3 Учень (учениця) розрізняє об’єкти вивчення

(математичні операції, моделі задач); виконує

елементарні математичні операції після детального

кількаразового їх пояснення вчителем


Середній рівень


4 Учень (учениця) частково відтворює засвоєну

навчальну інформацію, наводить приклади за

аналогією або за підказкою вчителя; розуміє

математичну термінологію; розв’язує однотипні

математичні операції за наданим зразком

5 Учень (учениця) відтворює засвоєну

навчальну інформацію за допомоги вчителя

(називає суттєві ознаки математичних об’єктів);

частково використовує математичну термінологію;

виконує математичні операції, але не вміє пояснити

свої дії

6 Учень (учениця) відтворює навчальну

інформацію у засвоєній послідовності (за допомоги

вчителя формулює правила, закони й залежності,

ілюструє їх прикладами); частково коментує

способи виконання математичних операцій


Достатній рівень 

7 Учень (учениця) називає суттєві ознаки

математичних понять; формулює прості висновки;

застосовує знання й уміння під час виконання

математичних завдань за знайомим алгоритмом;

частково пояснює свої дії

8 Учень (учениця) розкриває сутність

математичних понять, наводить окремі приклади на

підтвердження їх розуміння; самостійно виконує

математичні операції; детально пояснює свої дії;

виправляє помилки, на які вказує вчитель

9 Учень (учениця) усвідомлено відтворює

навчальний зміст (встановлює залежності, ілюструє

відповіді прикладами з реального життя); виконує

завдання, які потребують значної самостійності;

знаходить і виправляє власні помилки; застосовує

елементи пошукової діяльності


Високий рівень 

10 Учень (учениця) вільно володіє програмовим

матеріалом, встановлює міжпонятійні зв’язки,

комбінує елементи навчальної інформації і способи

діяльності для одержання іншого шляху виконання

завдання; аналізує та обґрунтовує способи

виконання математичних операцій; володіє

навичками самоконтролю

11 Учень (учениця) демонструє гнучкі знання;

описує варіативні ситуації, в яких можна

застосовувати певне знання чи вміння; будує

алгоритми виконання математичних завдань;

об’єктивно оцінює свою роботу


12 Учень (учениця) виявляє системність знань і

способів математичної діяльності, використовує

набутий досвід у змінених навчальних умовах і

життєвих ситуаціях; демонструє нестандартний

підхід до розв’язування навчальних і практично

зорієнтованих задач

Немає коментарів:

Дописати коментар